پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230301
نحوه فعالسازي بسته اينترنت «شاد»/ مراقب کلاهبرداري فروش سيم کارت باشيد
تاریخ انتشار : 1399/06/15 09:08:17
نمایش : 1434
وزير ارتباطات با بيان اينکه سيم کارت «شاد» توزيع نخواهد شد، با اعلام هشدارنسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران براي فروش سيم کارتي تحت اين عنوان، درباره نحوه فعالسازي بسته اينترنت «شاد» توضيح داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد آذري جهرمي در اينستاگرام در خصوص نحوه فعالسازي بسته اينترنت رايگان براي دانش آموزان توضيح داد و توصيه‌هايي را براي مراقبت والدين از فرزندان در فضاي مجازي مطرح کرد.

وي نوشت: آغاز سال تحصيلي جديد فرا رسيده است. ممکن است شما هم مجبور باشيد از آموزش مجازي استفاده کنيد. تلاش مي‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمي را در باره نحوه استفاده و هزينه‌ها تقديم حضورتان کنم.

- اگر فرزند شما از کامپيوتر يا لپ تاپ استفاده مي‌کند، شما مي‌توانيد با استفاده از قابليت Family safty سيستم عامل ويندوز مراقب حضور فرزندتان در فضاي مجازي باشيد و دسترسي او را مديريت کنيد. اگر اطلاعات بيشتري لازم داريد از جستجوي گوگل کمک بگيريد، آساده و آسان است.

- اگر فرزند شما از تبلت يا گوشي هوشمند اندرويد استفاده مي‌کند، ساده‌ترين کار براي مديريت دسترسي و نظارت بر کودک در فضاي مجازي، استفاده از ابزار google family link است.

- اگر هنوز ابزاري براي فرزندتان تهيه نکرديد يا علاقه به گره گشايي از نيازمندان و خريد تبلت براي آنها هستيد، توصيه مي‌کنم از تبلت‌هاي ايراني خريد کنيد.

- اگر فرصت کافي براي کارکردن با ابزارهاي گفته شده را نداريد و علاقه مند هستيد که اين کار را دولت براي شما انجام دهد، چند راهکار پيش روي شما است:

اول اينکه اپراتورها سيم کارتهاي خاص کودکان ارائه مي‌کنند.

- اگر فرزند شما از سيم کارت والدين براي آموزش مجازي استفاده مي‌کند، ما دو راهکار را براي اجرا به اپراتورها ابلاغ کرديم که بايد سريعاً اجرايي و اطلاع رساني کنند.

اول اينکه يک بسته اختصاصي «شاد» تعريف کنند، زماني که اين بسته روي سيم کارت فعال باشد دسترسي به اينترنت، صرفاً براي يک سري از سايت‌هاي تأييد شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان پذير است. و اگر از گوشي، همزمان هم کودک و هم والدين بهره مي‌گيرند، اپراتورها موظف شده اند با تعريف يک کد دستوري ستاره مربع امکان جابجايي بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتي تا گوشي در اختيار کودک است، بسته شاد و زماني که در اختيار والدين است، بسته عادي فعال باشد.

- شرکت‌هاي اينترنت خانگي نيز موظف شده اند بسته شاد را تعريف و يا امکان فعالسازي و يا غيرفعالسازي آن را فراهم آورند. بنابراين سيم کارتي تحت عنوان سيم کارت «شاد» توزيع نخواهد شد و مراقب سوءاستفاده و تماس‌هاي تلفني کلاهبرداران براي فروش سيم کارت، تحت اين نام‌ها باشيد.

اما در مورد مهم هزينه‌ها:

اول براي معلمان: در يک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اينترنت پرسرعت و شبکه ملي اطلاعات به صورت رايگان متصل شده اند. بنابراين در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه براي شما رايگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هايي شبيه آنچه در فروردين ماه تقديم کرديم هم، در دستور کار است که اطلاع رساني خواهيم کرد.

دوم براي والدين و دانش آموزان: به همه اپراتورها ابلاغ کرديم که استفاده از «شاد» براي همه شما رايگان خواهد بود اما ممکن است مدارس از ساير ابزارها براي آموزش مجازي بهره بگيرند، به زودي براي بسته اي ويژه دانش آموزان هم براي همه آنها تعريف و ارائه خواهيم کرد. علي الحساب شاد رايگان است.

وزير ارتباطات همچنين گفت: به عنوان يک دوست توصيه مي‌کنم براي حفظ سلامت فرزندان در فضاي مجازي حتماً خودتان نظارت داشته باشيد و به برنامه‌هاي دولت کفايت نکنيد.

وي افزود: وزارت ارتباطات در جريان معماري و مهندسي سامانه «شاد» نيست. تلاش زيادي از سوي توسعه دهندگان اين سامانه براي بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسيار خوبي روي آن لحاظ شده است. ما براي خدمت رساني بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستيم و از امکانات خود براي مساعدت به آنها در انجام اين امر مهم، بهره خواهيم گرفت.

جهرمي خاطرنشان کرد: اکنون در ذهن بسياري، دوگانه سلامت تحصيل شکل گرفته و نگرانيهاي جدي براي والدين به وجود آمده است. آينده ما در گرو نسل سالم و تحصيلکرده و تربيت يافته است. من هم به عنوان يک پدر براي حضور فرداي فرزندانم در مدرسه نگراني دارم. بايد همه با هم همکاري و مساعدت کنيم تا رعايت دستورالعمل‌ها دقيق باشيد و البته از ظرفيت عظيم آموزش مجازي هم بهره برد.

وي گفت: به لطف الهي و با همدلي و البته مديريت خوب جامعه فرهنگي کشور، اين چالش هم به نحو خوبي مديريت خواهد شد.

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html